Thursday, August 12, 2010

Kemalangan kurang ngeri

Waktu itu aku baru lepas SPM,serius baru sebab keputusan tak keluar lagi.

Ibubapa pula sedang menunaikan haji tatkala itu jadi anaknya yang dirumah memegang jawatan ketua keluarga sementara mula gila kuasa.

Terus capai kunci kereta nak ajak kawan jalan-jalan sebab masa itu baru dapat lesen jadinya agak teruja juga untuk memandu tanpa cikgu di kiri.

Mulanya hanya memandu sekitar kawasan perumahan tapi sebab bosan dah rasa tak mencabar terus pergi ke kawasan perumahan seberang jalan.

Dari jalan-jalan biasa lalu sampai ke kawasan sunyi tak berpenghuni dan akhirnya tiba disatu kawasan perumahan penuh berbangsa India.

Entah apa sialnya,ada bas sekolah berhenti tengah jalan.Bila jerit suruh alih baru dapat tahu rupanya bas itu rosak jadi nak tak nak kena menyelit ke tepi kalau nak lalu.

Dengan berhati-hati,aku selit ke tepi.

Tiba-tiba baru perasan ada pasu bunga pecah di bahu jalan jadi aku sengetkan sedikit stereng untuk mengelak rupanya yang sini elak,yang sana pula kena.Bergarit bumper bas dekat dinding kereta aku.

Turun kereta maki-maki pemandu bas berbangsa India tapi bila orang India sekeliling semua dah kerumun aku terus lari takut kena pukul.

Balik terus parking bawah garaj dan diam-diam saja sampai ibubapa balik haji.

Orang baru balik haji mana boleh marah,iye tak?

No comments:

Post a Comment