Saturday, August 14, 2010

Mimpi dalam mimpi

Jadual tidur aku memang tunggang-langgang.Macam kapal si Tanggang,karam di Selat Melaka.Aku suspek kapal yang dekat tepi jalan di Bandar Hilir tue si Tanggang yang punya la.

Jadual tidur aku nie dia punya lari begini,bila aku rasa nak tidur,aku tidur.Tapi rasa nak tidur itu biasanya di siang hari.

Lepas tonton filem Inception itu hari aku cuba implemenkan fantasi yang aku pelajari dari filem berkenaan dan hasilnya memang memberangsangkan.

Begini,aku dah terjaga bila azan subuh berkumandang lalu segera ambil wudhuk untuk menunaikan solat subuh.Habis tahiyat akhir,Pap! aku terjaga.Rupanya aku hanya bermimpi sembahyang subuh.Kira mimpi aku dua lapisan la,mimpi dalam mimpi.

Kau rasa setan ker aku yang salah dalam hal nie?

4 comments:

  1. pernah jadi macam ni. yakin je konon2 dh solat.padahall~

    ReplyDelete
  2. Hasrol:Hahaha.Tipu daya syaiton tue.

    Ervina:Menarik ke?Terima kasih!

    ReplyDelete
  3. kite pernah mimpi camtue..
    tiba-tiba kawan kejutkan suh sembahyang..
    yang kelakar, waktu tersedar tue tangan dah siap qiam dah..
    haha

    ReplyDelete